patrimoni.gencat

accés directe a contingut principal
accés directe al menú departamental
accés directe al menú temes
accés a enllaços directes
accés a destacats
accés a relacionats

Base de dades de ressenyes

Les llengües en joc, el joc entre llengües. L'ús interpersonal del català entre els infants i joves de Catalunya
Dades de l'obra ressenyada
Autor/a
Galindo Solé, Mireia
 
Títol
Les llengües en joc, el joc entre llengües. L'ús interpersonal del català entre els infants i joves de Catalunya
 
Lloc d'edició
Lleida
 
Editorial
Pagès
 
Any d'edició
2008
 
Tipus de document
Monografia
 
Àmbit d'aplicació
Ensenyament
Joventut
 
Descriptors
Actitud lingüística
Situació sociolingüística i ús lingüístic
 
Àmbit geogràfic
Territoris de parla catalana
 
Imatge de la coberta
2013/Gallindo Llengües-55359862.jpg
 
Sumari
 
Dades de la ressenya
Autor/a
Generalitat de Catalunya. Direcció General de Política Lingüística. Centre de Documentació
 
Títol
Les llengües en joc, el joc entre llengües. L'ús interpersonal del català entre els infants i joves de Catalunya
 
Publicada a
Noves adquisicions
 
Número o període
juliol-agost 2008
 
Any de publicació
2008
 
Text de la ressenya o enllaç al text
Versió adaptada de la tesi doctoral de la mateixa autora i guanyadora del VI premi Jaume Camp de Sociolingüística Catalana 2006, concedit per Òmnium Cultural de Granollers. L'obra analitza el comportament lingüístic d'infants i joves de les escoles d'arreu de Catalunya durant el seu temps d'esbarjo dins les escoles però fora de les aules. Galindo tracta el contacte lingüístic català?castellà en profunditat. Quines llengües parlen nois i noies als patis de les escoles? Quines interferències lingüístiques i alternances de codi practiquen en les seves converses? Fan servir una llengua o l'altra amb finalitats concretes? A part de donar resposta a aquestes qüestions, Galindo enriqueix l'obra amb un apartat concret de suggeriments d'activitats de dinamització lingüística específiques per a aquesta franja d'edat. Així, després d'algunes reflexions sobre la promoció de l'ús de la llengua catalana entre el públic juvenil, presenta propostes concretes d'aplicació a les escoles, amb objectius didàctics específics, amb descripció dels procediments, els fets, conceptes i sistemes conceptuals a treballar i els valors, normes i actituds que es volen transmetre amb cada activitat.