Text de la ressenya o enllaç al text
Versió adaptada de la tesi doctoral de la mateixa autora i guanyadora del VI premi Jaume Camp de Sociolingüística Catalana 2006, concedit per Òmnium Cultural de Granollers. L'obra analitza el comportament lingüístic d'infants i joves de les escoles d'arreu de Catalunya durant el seu temps d'esbarjo dins les escoles però fora de les aules. Galindo tracta el contacte lingüístic català?castellà en profunditat. Quines llengües parlen nois i noies als patis de les escoles? Quines interferències lingüístiques i alternances de codi practiquen en les seves converses? Fan servir una llengua o l'altra amb finalitats concretes? A part de donar resposta a aquestes qüestions, Galindo enriqueix l'obra amb un apartat concret de suggeriments d'activitats de dinamització lingüística específiques per a aquesta franja d'edat. Així, després d'algunes reflexions sobre la promoció de l'ús de la llengua catalana entre el públic juvenil, presenta propostes concretes d'aplicació a les escoles, amb objectius didàctics específics, amb descripció dels procediments, els fets, conceptes i sistemes conceptuals a treballar i els valors, normes i actituds que es volen transmetre amb cada activitat.
|