FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Comunicació, notícia, oral o escrita, tramesa per una persona a una altra. Comunicació difosa per un sistema de transmissió d'informació. Missatge publicitari. En teoria de la comunicació, seqüència de senyals combinada segons unes regles determinades [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Informació que s'oposa a una altra. Missatge amb uns continguts destinats a contrarestar els efectes que hagi pogut produir un altre missatge anterior en un públic determinat. [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Cosa continguda dins una altra. El continent i el contingut. Matèria, significació, d'un discurs, una obra, un missatge, en oposició a la seva forma. Part significativa d'una unitat lingüística. [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Determinar el valor (d'alguna cosa) en tal o tal quantitat. La companyia ha xifrat les pèrdues en tres-cents milions. Escriure (un missatge) emprant un codi secret o xifra. Xifrar un despatx. [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Reunir (lleis, costums) en un codi. Aplicar un codi (a un missatge, a una informació). Modificar (el senyal d'una comunicació) amb l'objectiu que no pugui ésser captada d'una manera indiscriminada. Escriure (un programa informàtic) segons la sintaxi d'un llenguatge determinat. [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Abundància excessiva, especialment de mots, parlant o escrivint. Acumulació d'elements lingüístics equivalents que no són estrictament necessaris per a la recepció o la interpretació correctes d'un missatge. En la transmissió d'informació, fracció [...]