Resultats de la cerca fitxes de l'Optimot: 148

81. Abreviatures i sigles més habituals: Q - R
Font Fitxes de l'Optimot
quadruplicat: quadr. quart: 4t, 4t., 4.t quarta: 4a, 4a., 4.a quarta generació: 4G quintuplicat: quint. rambla: rbla. recerca i desenvolupament: R+D recursos humans: RH reedició: reed. referència: ref. referència meva: r/m regió: reg. registre: reg. reimpressió: reimpr. la meva remesa: m [...]
82. Abreviatures i sigles més habituals: U - Z
Font Fitxes de l'Optimot
unitat: u. unitat de cures intensives: UCI cada unitat: c/u, c. u. universitari, universitària: univ. urbanització: urb. urgència: urg. sobre vagó: s/v valor: v/ vegeu: v., veg., vg. vehicle: veh. vehicle de transport amb conductor: VTC velocitat: vel. venciment: venc. venedor: ven. ve [...]
83. Criteris d'ús dels tractaments protocol·laris
Font Fitxes de l'Optimot
Les formes protocol·làries de tractament no són necessàries en documents de tramitació reglada, documents informatius, convenis, etc., i només s'han d'utilitzar en casos excepcionals, no com a norma general. A l'hora de fer servir un tractament protocol·lari, cal posar primer la fórmula de tra [...]
84. Criteris de redacció de l'albarà
Font Fitxes de l'Optimot
L'albarà és un document que s'utilitza per justificar la sortida de mercaderies del magatzem del venedor o la venedora i per confirmar que s'han lliurat al comprador o la compradora. Habitualment, se n'estenen tres exemplars: un queda en poder de qui fa la venda i els altres dos són lliurats amb l [...]
85. Criteris de redacció de l'SMS
Font Fitxes de l'Optimot
, mitjançant els telèfons mòbils i altres aparells electrònics. Criteris generals de redacció Els SMS es poden enviar des de l'àmbit privat o des d'organitzacions i empreses. Els SMS que s'envien des de l'àmbit institucional o empresarial es caracteritzen per la redacció impersonal, en què s'informa d [...]
86. Criteris de redacció de la carta
Font Fitxes de l'Optimot
87. Criteris de redacció de la citació
Font Fitxes de l'Optimot
: emplazamiento). Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació. La [...]
88. Criteris de redacció de la comanda
Font Fitxes de l'Optimot
La comanda és un document que un client o clienta adreça a un proveïdor o proveïdora, a qui encarrega una mercaderia o encomana un servei, tot precisant-ne característiques, preu, condicions i termini. Hi hauran de constar: el lloc i la data en què es fa; el nom, el domicili i les dades  [...]
89. Criteris de redacció de la demanda
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La demanda és un escrit presentat davant d'un jutjat per iniciar un plet, en el qual s'exerceixen una o diverses accions. Aquesta és la forma més habitual d'iniciar un procés en el cas del procediment civil. Criteris generals de redacció En aquest document, com en tots els de [...]
90. Criteris de redacció de la denúncia
Font Fitxes de l'Optimot
administratiu mitjançant una denúncia.) Criteris generals de redacció Com a principi general, la redacció ha de ser clara, rigorosa i concisa. Els fets s'han de redactar de manera ordenada, en paràgrafs independents i numerats amb xifres aràbigues. En aquest document, com en tots els de caràcter [...]
Pàgines  9 / 15 
<< Anterior  Pàgina  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  Següent >>