unitat: u.
unitat de cures intensives: UCI
cada unitat: c/u, c. u.
universitari, universitària: univ.
urbanització: urb.
urgència: urg.
sobre vagó: s/v
valor: v/
vegeu: v., veg., vg.
vehicle: veh.
vehicle de transport amb conductor: VTC
velocitat: vel.
venciment: venc.
venedor: ven.
ve [...]
Fitxa
825/5Darrera versió: 14.02.2020
Títol
Criteris de redacció del xec
Resposta
El xec és un document de crèdit per mitjà del qual el titular d'un compte bancari dona una ordre de pagament, al banc o a la caixa d'estalvis, de la totalitat o d'una part dels fons que tingui disponibles en el compte.
Tipus de xec
Xec al portador: Xec que pot ser cobrat personalment i directament per qualsevol persona que el presenti al banc pagador.
Xec barrat: Xec que travessen dues ratlles paral·leles i que només pot ser cobrat si és ingressat en un compte bancari.
Xec nominatiu: Xec en què hi ha indicat el nom del tenidor que l'ha de cobrar.
Estructura i continguts
El xec ha de contenir les dades següents:
l'expressió per aquest xec
el domicili i el nom de l'entitat bancària que respon al pagament
el nom del particular o de l'entitat a qui es fa el pagament, o bé l'expressió al portador
la quantitat que s'ha de pagar, en xifres i en lletres
el lloc d'emissió
la data de lliurament en lletres
la signatura del lliurador o titular del compte
Les dues primeres dades, generalment, ja són impreses als xecs per emplenar que facilita el banc o la caixa d'estalvis on el titular té el compte.
Com a mesura de seguretat, cal comprovar que la quantitat en xifres i la quantitat en lletres coincideixen i cal inutilitzar amb algun signe (# ---) els espais sobrers de davant i darrere. Si les dues quantitats no coincideixen, legalment té valor l'import expressat amb lletres.
La data de lliurament s'ha d'escriure en lletres. Cal recordar que els mesos de l'any, si no es troben en posició inicial, van en minúscula: gener, febrer, març, abril, maig, juny, juliol, agost, setembre, octubre, novembre i desembre.
Les formes protocol·làries de tractament no són necessàries en documents de tramitació reglada, documents informatius, convenis, etc., i només s'han d'utilitzar en casos excepcionals, no com a norma general.
A l'hora de fer servir un tractament protocol·lari, cal posar primer la fórmula de tra [...]
L'albarà és un document que s'utilitza per justificar la sortida de mercaderies del magatzem del venedor o la venedora i per confirmar que s'han lliurat al comprador o la compradora. Habitualment, se n'estenen tres exemplars: un queda en poder de qui fa la venda i els altres dos són lliurats amb l [...]
, mitjançant els telèfons mòbils i altres aparells electrònics.
Criteris generals de redacció
Els SMS es poden enviar des de l'àmbit privat o des d'organitzacions i empreses. Els SMS que s'envien des de l'àmbit institucional o empresarial es caracteritzen per la redacció impersonal, en què s'informa d [...]
Definició
La carta és una comunicació escrita de caràcter interpersonal de contingut general, no prevista en la tramitació d'un procediment administratiu.
Criteris generals de redacció
Com es veu en la definició, la carta pot tractar de més d'un tema, i aquests poden ser molt variats [...]
: emplazamiento).
Criteris generals de redacció
La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció
administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada
de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en
blocs homogenis de la informació. La [...]
La comanda és un document que un client o clienta adreça a un proveïdor o proveïdora, a qui encarrega una mercaderia o encomana un servei, tot precisant-ne característiques, preu, condicions i termini.
Hi hauran de constar:
el lloc i la data en què es fa;
el nom, el domicili i les dades [...]
Definició
La demanda és un escrit presentat davant d'un jutjat per iniciar un plet, en el qual s'exerceixen una o diverses accions. Aquesta és la forma més habitual d'iniciar un procés en el cas del procediment civil.
Criteris generals de redacció
En aquest document, com en tots els de [...]
administratiu mitjançant una denúncia.)
Criteris generals de redacció
Com a principi general, la redacció ha de ser clara, rigorosa i concisa. Els fets s'han de redactar de manera ordenada, en paràgrafs independents i numerats amb xifres aràbigues.
En aquest document, com en tots els de caràcter [...]
Fitxa
825/5Darrera versió: 14.02.2020
Títol
Criteris de redacció del xec
Resposta
El xec és un document de crèdit per mitjà del qual el titular d'un compte bancari dona una ordre de pagament, al banc o a la caixa d'estalvis, de la totalitat o d'una part dels fons que tingui disponibles en el compte.
Tipus de xec
Xec al portador: Xec que pot ser cobrat personalment i directament per qualsevol persona que el presenti al banc pagador.
Xec barrat: Xec que travessen dues ratlles paral·leles i que només pot ser cobrat si és ingressat en un compte bancari.
Xec nominatiu: Xec en què hi ha indicat el nom del tenidor que l'ha de cobrar.
Estructura i continguts
El xec ha de contenir les dades següents:
l'expressió per aquest xec
el domicili i el nom de l'entitat bancària que respon al pagament
el nom del particular o de l'entitat a qui es fa el pagament, o bé l'expressió al portador
la quantitat que s'ha de pagar, en xifres i en lletres
el lloc d'emissió
la data de lliurament en lletres
la signatura del lliurador o titular del compte
Les dues primeres dades, generalment, ja són impreses als xecs per emplenar que facilita el banc o la caixa d'estalvis on el titular té el compte.
Com a mesura de seguretat, cal comprovar que la quantitat en xifres i la quantitat en lletres coincideixen i cal inutilitzar amb algun signe (# ---) els espais sobrers de davant i darrere. Si les dues quantitats no coincideixen, legalment té valor l'import expressat amb lletres.
La data de lliurament s'ha d'escriure en lletres. Cal recordar que els mesos de l'any, si no es troben en posició inicial, van en minúscula: gener, febrer, març, abril, maig, juny, juliol, agost, setembre, octubre, novembre i desembre.