Resultats de la cerca frase exacta: 210

141. model
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Ciències socials
Representació esquemàtica formal o formalitzada del funcionament d'objectes, principis, idees, processos o teories, que recull un sistema de relacions entre les propietats abstractes i que ha estat construïda conscientment amb la finalitat de descriure, explicar o preveure. [...]
142. teoria de l'elecció racional
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Ciències socials
Teoria que assumeix que l'acció social es pot explicar pel desig de tots els actors d'aconseguir el millor resultat i, per tant, davant d'una tria, un actor social tria el que li és més útil. [...]
143. evolucionisme
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Ciències socials
Escola clàssica els elements claus de la qual consistien a aplicar analogies orgàniques a l'estudi dels sistemes socioculturals, i que prenien com a model els estudis ontogenètics per a explicar el desenvolupament i les transformacions d'aquells sistemes. [...]
144. hipòtesi d'Airy
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Ciències de la Terra
Teoria adoptada per a explicar el mecanisme de la isostàsia admetent que la compensació isostàtica dels blocs corticals que suren sobre el mantell terrestre de densitat més elevada s'assoleix mitjançant la variació del gruix de l'escorça terrestre. [...]
145. model
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Ciències socials
Representació formalitzada dels elements constitutius i del funcionament d'objectes, principis, idees, processos o teories, que recull un sistema de relacions entre les propietats abstractes i que ha estat construïda conscientment amb la finalitat de descriure, explicar o preveure. [...]
146. narrativa de marca
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Recurs creatiu consistent a explicar una història real o de ficció que reflecteixi els valors d'una marca, amb l'objectiu d'establir un vincle emocional amb el públic objectiu i fer-li arribar de manera eficaç un missatge determinat. [...]
147. narrativa de marca
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Recurs creatiu consistent a explicar una història real o de ficció que reflecteixi els valors d'una marca, amb l'objectiu d'establir un vincle emocional amb el públic objectiu i fer-li arribar de manera eficaç un missatge determinat. [...]
148. reunió de múixers
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Esport
Reunió prèvia a una cursa de múixing entre organitzadors i múixers, que serveix per a explicar el recorregut als participants i per a indicar-los els obstacles, els punts més difícils, l'estat de la pista i la senyalització utilitzada. [...]
149. teoria de la diversitat de la línia germinal
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Ciències de la salut
Teoria per a explicar la magnitud del repertori del BCR i del TCR que basa la variació estructural dels receptors antigènics en la dotació genètica de l'individu, que inclou múltiples segments de gens que codifiquen les regions variables. [...]
150. teoria de la diversitat de la línia germinal
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Ciències de la salut
Teoria per a explicar la magnitud del repertori del BCR i del TCR que basa la variació estructural dels receptors antigènics en la dotació genètica de l'individu, que inclou múltiples segments de gens que codifiquen les regions variables. [...]
Pàgines  15 / 21 
<< Anterior  Pàgina  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  Següent >>