Dades de la ressenya |
Text de la ressenya o enllaç al textA Catalunya, la renovació pedagògica pot comportar una disminució dels usos lingüístics de l'alumnat en detriment del català, ja que aquesta no té en compte la situació de minorització del català. En aquest treball reflexionem sobre la pràctica docent per millorar-la i donar eines a altres docents per incrementar l'ús del català entre els alumnes de Secundària. La nostra proposta consisteix a elaborar i posar en pràctica una seqüència didàctica durant la classe de Llengua catalana i literatura en una aula de 3r d'ESO basada en un contracte didàctic que reguli les interaccions entre iguals, Tiktok com a xarxa social virtual que doni sentit a l'aprenentatge dels alumnes i el registre col·loquial del català. L'observació de les interaccions dels alumnes ens permetrà comprovar que hi ha hagut canvis en el comportament dels alumnes de L1 catalana. També veurem que la seqüència didàctica és molt ben acollida entre els alumnes. |
Autor/aMasó Escobairó, Sílvia |
TítolContracte lingüístic i tiktok: potenciació i millora de l'ús del català en l'ensenyament horitzontal |
Publicada aNoves adquisicions |
Número o períodenovembre 2021 |
Any de publicació2021 |