patrimoni.gencat

accés directe a contingut principal
accés directe al menú departamental
accés directe al menú temes
accés a enllaços directes
accés a destacats
accés a relacionats

Base de dades de ressenyes


Ressenya anterior Anterior
Següent Ressenya següent

Paràmetres de cerca

Refina la cerca Nova cerca Torna a resultats

Dades de l'obra ressenyada

Autor/a

Masó Escobairó, Sílvia

Títol

Contracte lingüístic i tiktok: potenciació i millora de l'ús del català en l'ensenyament horitzontal

Lloc d'edició

Barcelona

Editorial

Universitat de Barcelona

Any d'edició

2021

Imatge de la coberta

2021/R-1576 Silvia Masso-52593422.png

Sumari

Tipus de document

Monografia

Àmbit d'aplicació

Ensenyament

Descriptors

Situació sociolingüística i ús lingüístic

Àmbit geogràfic

Territoris de parla catalana

Dades de la ressenya

Text de la ressenya o enllaç al text

A Catalunya, la renovació pedagògica pot comportar una disminució dels usos lingüístics de l'alumnat en detriment del català, ja que aquesta no té en compte la situació de minorització del català. En aquest treball reflexionem sobre la pràctica docent per millorar-la i donar eines a altres docents per incrementar l'ús del català entre els alumnes de Secundària. La nostra proposta consisteix a elaborar i posar en pràctica una seqüència didàctica durant la classe de Llengua catalana i literatura en una aula de 3r d'ESO basada en un contracte didàctic que reguli les interaccions entre iguals, Tiktok com a xarxa social virtual que doni sentit a l'aprenentatge dels alumnes i el registre col·loquial del català. L'observació de les interaccions dels alumnes ens permetrà comprovar que hi ha hagut canvis en el comportament dels alumnes de L1 catalana. També veurem que la seqüència didàctica és molt ben acollida entre els alumnes.

Autor/a

Masó Escobairó, Sílvia

Títol

Contracte lingüístic i tiktok: potenciació i millora de l'ús del català en l'ensenyament horitzontal

Publicada a

Noves adquisicions

Número o període

novembre 2021

Any de publicació

2021