patrimoni.gencat

accés directe a contingut principal
accés directe al menú departamental
accés directe al menú temes
accés a enllaços directes
accés a destacats
accés a relacionats

Base de dades de ressenyes


Ressenya anterior Anterior
Següent Ressenya següent

Paràmetres de cerca

Refina la cerca Nova cerca Torna a resultats

Dades de l'obra ressenyada

Autor/a

Teixidó Castro, Emma

Títol

Migration-related heritage languages in the English classroom: A plurilingual approach

Lloc d'edició

Lleida

Editorial

Universitat de Lleida

Any d'edició

2021

Imatge de la coberta

2021/R-1547 Emma teixido-61416405.png

Sumari

Tipus de document

Monografia

Àmbit d'aplicació

Ensenyament

Descriptors

Actitud lingüística
Minories lingüístiques
Situació sociolingüística i ús lingüístic

Àmbit geogràfic

Territoris de parla catalana

Dades de la ressenya

Text de la ressenya o enllaç al text

El lloc de les L1 (primeres llengües) a l'aula de llengües estrangeres ha estat sovint objecte de debat, potser encara més amb la creixent diversitat lingüística i cultural actual, causada principalment per la mobilitat relacionada amb la migració. Aquest treball de final de grau analitza els estudis més rellevants sobre l'ús de l'L1 a l'aula d'anglès i analitza la perspectiva plurilingüe proposada per García i Wei (2014). A Catalunya, alguns acadèmics i acadèmiques han argumentat que el bilingüisme ja present a la majoria d'estudiants ?tant amb el català com el castellà com a llengües maternes? es pot utilitzar positivament a l'aula d'anglès de diferents maneres (González-Davies, 2017). Tanmateix, hi ha hagut poca recerca sobre la inclusió d'altres L1s, concretament aquelles relacionades amb antecedents migratoris. Aquesta tesi té la intenció d'analitzar els resultats de l'adopció d'un enfocament plurilingüe en què les 'llengües patrimonials' dels estudiants, és a dir, aquelles que es parlen principalment en el seu entorn domèstic (Hornberger, 2005), s'inclouen a les activitats de l'aula. Mitjançant la planificació i posterior implementació d'una proposta plurilingüe en una aula de primària, es prenen proves discursives per analitzar com aquest enfocament pot afectar la motivació, la confiança en un mateix i la consciència lingüística dels i les estudiants. Addicionalment, una entrevista amb la professora que posa en pràctica la proposta proporciona una perspectiva complementària sobre la qüestió.

Autor/a

Teixidó Castro, Emma

Títol

Migration-related heritage languages in the English classroom: A plurilingual approach

Publicada a

Noves adquisicions

Número o període

novembre 2021

Any de publicació

2021