Imprimeix
Prova d'acabar les frases de la primera columna amb una paraula de la tercera seguida d'un grup de la quarta.
1
2
3
4
Cada dia arriba tard
a la feina
sobre
benzina
Aquest moble no passarà
sense
el canvi climàtic
Va redactar un pamflet
a
l'estiu
Això ho pots trobar escrit
amb
la feina
De segon, posi'm un bistec
en
aquest llibre
El cotxe es va parar. S'havia quedat
per
l'alcalde
Es fa una conferència
contra
la porta
El remuntador no funciona
durant
patates
com ho he fet? | verifica-ho | torna-ho a fer
Preposicions
per la porta
contra l'alcalde
en aquest llibre
amb patates
sense benzina
sobre el canvi climàtic
durant l'estiu
T'has adonat que les paraules en negreta han relacionat les primeres parts de la frase amb les segones per donar sentit al conjunt?
Les preposicions són paraules invariables que relacionen parts d'una oració. Van davant d'un grup nominal.
Són preposicions : a, en, amb, de, per, per a, contra, sota, entre, des de, cap a, fins a...
A l’itinerari dels sintagmes pots treballar els sintagmes preposicionals, que són els grups de paraules iniciades amb preposició que utilitzem en la construcció d’oracions (com a la feina, per la porta...). A l’itinerari de l’oració com a unitat sintàctica pots veure quina funció fan aquests sintagmes preposicionals dins de l’oració.
Vols fer una activitat d’introducció a les preposicions? Et pot servir per veure si et cal repassar-ne l’ús.
Copia a la columna de la dreta les preposicions que hi ha a les frases següents. Separa-les amb una coma si n'hi ha més d'una.
frase
preposicions
S'ha acostumat a la bona vida.
Busqueu la paraula en el diccionari.
Pensa en el viatge a Londres.
No em recordo de la seva germana.
El paquet petit és per a la Maria.
En Joan viu amb el seu pare.
El text ha estat refet per diferents comissions.
No creu en la sort.
Has de donar-ho a les conserges.
Viu a Bèlgica.
en, a
de
per a