Afirmació |
Hi estic d’acord |
Comentari |
Ha de ser fàcil i còmode de llegir. |
X |
El lector agraeix que els informes siguin còmodes de llegir i li permetin accedir fàcilment al contingut. L’ordenació dels continguts en apartats, amb títols i subtítols, permet diferents ritmes de lectura. |
Ha de donar molta informació. |
|
El lector ocupat demana informes sintètics, redactats en un estil econòmic i funcional. No vol trobar-se amb informació irrellevant. Per això, el redactor ha de limitar els detalls i seleccionar els punts significatius. |
Ha de satisfer una necessitat. |
X |
Cada informe s’ha d’adaptar a la situació que el genera. Això comporta atendre els interessos del lector i presentar dades vàlides i rellevants. |
Ha de ser exclusivament informatiu. |
|
La majoria d’informes, a més d’exposar dades, les analitzen i interpreten per tal d’orientar una decisió. Així doncs, l’informe té sovint un component persuasiu i inclou arguments per convèncer el lector. |
Ha de ser constructiu i evitar la crítica. |
X |
Per evitar antagonismes, cal adoptar un punt de vista positiu i evitar la crítica destructiva. Per això, és important incloure-hi punts positius i deixar un marge d’actuació. |
Ha de solucionar un problema. |
X |
L’informe ha de ser orientat als resultats. El lector espera propostes i solucions, a més de fets i problemes. |
Ha d’utilitzar exclusivament un llenguatge tècnic |
|
Els informes han de ser entenedors i proporcionar al lector els ajuts suficients perquè els pugui entendre, com ara definir els termes tècnics, reformular les idees complexes, il·lustrar les dades amb gràfics... |
Ha de ser objectiu. |
X |
L’estil de l’informe ha de ser objectiu. No hi ha judicis de valor, ni opinions sense fonament. El to és bàsicament neutre i informatiu. |