131.
Jeroglífics. Llengua catalana
Esteban, Jordi; Direcció General de Política Lingüística.
Col·lecció de quatre blocs de jeroglífics i les solucions per explotar-los didàcticament a l'aula de llengua. Conté també dues guies didàctiques per a seva aplicació a l'aula.
Web
Generalitat de Catalunya. Departament de [...]
|
132.
Jocs de llengua. Jocs LIC
Subdirecció General de Llengua i Cohesió social.
Els Jocs LIC han estat pensats com un material complementari per a l'aprenentatge de la llengua catalana des d'una vessant lúdica. Té 7 quaderns més un altre d'orientacions i solucions.
PDF.
Generalitat de Catalunya. Departament [...]
|
133.
Jocs de paraules i passatemps
Secretaria de Política Lingüística.
Jocs lingüístics per practicar el català: mots encreuats, jeroglífics, sopa de lletres, autodefinits, etc.
Publicació editada en el marc del programa "Voluntariat per la llengua". Es difon a través dels centres del Consorci per a la Normalització Lingüísti [...]
|
134.
Justiterm
Departament de Justícia.
El Justiterm permet fer cerques del castellà al català i del català al castellà de termes jurídics i administratius. S'hi poden trobar termes i expressions jurídiques i administratives d'abast més general. Pretén resoldre dubtes que puguin sorgir sobre terminologia j [...]
|
135.
Katalonski
Mar, Halldor.
Consisteix en una sèrie de 13 programes de 50 minuts. A cada capítol viatgem a un país diferent, de manera que descobrim on viuen i com són aquests aprenents i apassionats de Catalunya. Descobrim la seva passió per Gaudí, o pel Barça, la devoció per un escriptor o per una cançó [...]
|
136.
L'àrab. Estudi comparatiu entre la gramàtica del català i la de l'àrab
Sánchez, Raquel.
Reflexió sobre aspectes lingüístics que poden afavorir o dificultar l'aprenentatge del català dels aprenents de parla àrab.
PDF.
Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar i Família.
Barcelona, 2002; 2a edició 2005.
Llengua, immigració i [...]
|
137.
L'avaluació dins i fora de l'aula
Figueres, Neus (coord.). Secretaria de Política Lingüística.
Aquesta publicació facilita la reflexió sobre l'avaluació dins i fora de l'aula i aporta instruments i coneixements que permeten comprendre el sentit de cada actuació d'avaluació. L'objectiu principal és facilitar pautes que permet [...]
|
138.
L'experiència del CPNL amb el col·lectiu de xinesos
Bové, Carme; Ubach, Noemí (coord.).
Article publicat a la revista "Llengua i Ús" sobre l'experiència amb el col·lectiu de xinesos en l'aprenentatge de la llengua catalana.
PDF.
Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Direcció General de Política Lingüística.
Ba [...]
|
139.
L'ucraïnès. Estudi comparatiu entre la gramàtica del català i la de l'ucraïnès
Roca, Francesc.
Reflexió sobre els aspectes lingüístics que poden afavorir o dificultar l'aprenentatge del català dels aprenents de parla ucraïnesa.
PDF.
Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar i Família.
Barcelona, 2005; 2a edició 2006.
Llengua, immigra [...]
|
140.
La base de dades de bones pràctiques de Linguamón
Solé, Mercè.
En el marc de la cinquena jornada de presentación de materials i experiències, La base de dades de bones pràctiques de Linguamón recull una sèrie d'exemples de gestió del multilingüisme i de la diversitat lingüística que s'han dut a terme amb resultats satisfactoris per part de [...]
|