Resultats de la cerca * filtrats per En línia : 243

91. El patró argumentatiu: l'habilitat de defensar opinions
Grau, Maria. Tracta sobre les habilitats comunicatives que es relacionen més directament amb l'activitat d'argumentar. Centrat en la importància que té en el discurs argumentatiu el posicionament de l'emissor i la tria dels recursos que decideix utilitzar per tal d'aconseguir l'adhesió dels  [...]
92. El patró descriptiu: l'habilitat de descriure
Grau, Maria. Aquest article tracta el tema de la descripció lingüística com una habilitat de què disposa el parlant per dir com són els objectes del món o com creu que són. El professor de català hi trobarà descrits els elements i els recursos que li facilitaran la tasca de desenvolupar aque [...]
93. El patró directiu: l'habilitat de conduir les accions dels altres
Artigas, Rosa. Donar ordres, oferir, demanar, dirigir, advertir, regular, receptar són accions verbals que posem en joc en la vida diària i que evidencien la nostra capacitat de fer fer coses als altres. En aquest article es descriuen les característiques del patró directiu amb la finalitat  [...]
94. El patró expressiu: l'habilitat de comunicar les emocions i els estats d'ànim
Bellès, Joan. Aquest article tracta sobre les habilitats comunicatives que ens permeten expressar els diferents estats emocionals. PDF. Generalitat de Catalunya. Direcció General de Política Lingüística. Barcelona, 2005. Llengua i Ús. Revista Tècnica de Política [...]
95. El patró narratiu: l'habilitat de narrar
Bellès, Joan. Aquest article tracta del patró narratiu com a forma d'organització textual i ofereix uns suggeriments didàctics que faciliten a l'aula el desenvolupament de l'habilitat de narrar. PDF. Generalitat de Catalunya. Direcció General de Política Lingüística. Bar [...]
96. El projecte Rossinyol a la UdG
L'acolliment lingüístic i els joves: V Jornada de presentació de materials i experiències. Explicació del programa de voluntariat de la Universitat de Girona que consisteix a formar parelles lingüístiques integrades per un/a estudiant de la universitat i un nen/a nouvingut. PPT.  [...]
97. El romanès. Estudi comparatiu entre la gramàtica del català i la del romanès
Lamuela, Xavier. Estudi destinat a fer notar els aspectes lingüístics que poden afavorir o dificultar l'aprenentatge del català dels aprenents de parla romanesa. PDF. Generalitat de Catalunya. Departament Benestar i Família. Barcelona, 2006; 2a edició. Llengua, [...]
98. El significat textual
Artigas, Rosa (coord.). Es un recull de textos al voltant del significat textual, del text com a producte significatiu actualitzat segons un intercanvi comunicatiu concret. Aquest és el primer títol d'una col·lecció pensada per esdevenir el canal de difusió dels treballs i de les propostes m [...]
99. El soninké i el mandinga. Estudi comparatiu entre la gramàtica del soninké i el mandinga i el català
Gràcia, Lluïsa; Contreras, Joan M. Estudi destinat a fer notar els aspectes lingüístics que poden afavorir o dificultar l'aprenentatge del català dels aprenents de parla soninké o mandinga. PDF. Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar i Família. Barcelona, 200 [...]
100. El tagal. Estudi comparatiu entre la gramàtica del català i la del tagal
Gràcia, Lluïsa. Estudi destinat a fer notar els aspectes lingüístics que poden afavorir o dificultar l'aprenentatge del català dels aprenents de parla tagal. PDF. Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar i Família. Barcelona, 2005; 2a edició, 2006. Lleng [...]

Pàgines  10 / 25 
<<  Pàgina  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >>