101.
Contragramàtica il·lustrada
Milà, Josep
Molts rètols de molt diversa naturalesa de comerços i serveis de tota mena, tant públics com privats, contenen una o més d'una faltes d'ortografia, morfosintaxi o lèxic. Deixant de banda la hilaritat que algunes d'aquestes fotografies provoquen, per elles mateixes constitueixen u [...]
|
102.
Corpus audiovisual plurilingüe
Payrató, Lluís.
360 textos enregistrats amb vídeo que constitueixen el Corpus Audiovisual Plurilingüe (CAP) en tres llengües diferents (català, castellà i anglès). Els textos corresponen a cinc tipus (narració, descripció, exposició, instrucció i argumentació). L'enregistrament emmarca tota [...]
|
103.
Criteris de traducció de noms, denominacions i topònims
Direcció General de Política Lingüística.
Propostes per resoldre homogèniament els problemes de traducció, entre el català i el castellà, que presenten els noms propis i els noms oficials en els textos de l'administració, que també poden ser útils per als textos d'altres organismes. Treball [...]
Criteris de traducció de noms, denominacions i topònimsAutors
Direcció General de Política Lingüística.
Descripció
Propostes per resoldre homogèniament els problemes de traducció, entre el català i el castellà, que presenten els noms propis i els noms oficials en els textos de l'administració, que també poden ser útils per als textos d'altres organismes. Treball revisat per la Comissió Assessora de Llenguatge Administratiu (CALA).
Editorial
Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Direcció General de Política Lingüística.
Edició
Barcelona, 1999; darrera actualització, 2017.
Descripció física
PDF.
URLCol·lecció
Criteris Lingüístics.
Número de col·lecció
3
Suport
En línia
Àmbit
Administratiu
General
Nivell d'aprenentatge
Intermedi
Suficiència
Superior
Tipus de recurs
Teòrics
|
104.
Criteris lingüístics del Departament de Justícia
Departament de Justícia.
Pautes lingüístiques comunes a tot l'àmbit jurídic i judicial. Conté criteris referits a qüestions de sintaxi i redacció (puntuació, mots connectors, etc.) i a convencions (tractaments protocol·laris, abreviacions, referències bibliogràfiques, majúscules i minúscules [...]
|
105.
Cruïlla de mons
Tortajada, Anna [versió de Martí Constans, N.].
Lectura Fàcil (LF) o lectura graduada.
Novel·la històrica sobre l'amistat entre tres joves: un israelià, una fenícia i un esclau africà. Tres cultures, tres religions, tres formes diferents d'entendre el món.
Llibre.
Editorial La [...]
|
106.
Curs de català bàsic B1. Atenció al públic
Font, Jordi i altres.
Curs de nivell bàsic que introdueix en el coneixement del català les persones que fan atenció al client des dels establiments comercials, a partir de situacions comunicatives pròpies d'aquest entorn laboral.
PDF.
Consorci per a la Normalització Lingüístic [...]
|
107.
Curs de català bàsic B1. Atenció al públic. Activitats complementàries. Alimentació. Professorat
CPNL.
Material per al professorat complementari al dossier d'atenció al públic elaborat pel Consorci per a la Normalització Lingüística de Barcelona.
PDF.
Consorci per a la Normalització LIngüística.
Barcelona, 2010.
[...]
|
108.
Curs de llengua catalana. Nivell C
Departament de Justícia.
Curs adreçat als professionals del món del dret. Està estructurat en 5 apartats: ortografia, morfologia, lèxic, expressió escrita i expressió oral, subdividits en temes que ofereixen informació teòrica i exercicis. Es treballa des d'una òptica generalista de la lleng [...]
|
109.
Curs de pronunciació. Exercicis de correcció fonètica
Bau, Montserrat; Pujol, Montserrat; Rius, Agnès.
Aquest curs de pronunciació és un material per a la correcció fonètica que serà útil a totes les persones que vulguin assimilar els sons propis del català i consolidar la seva competència en l'ús d'aquesta llengua. El mètode és d'especial inte [...]
|
110.
Curs pràctic de redacció
Solé, Jordi; Amadeo, Imma.
El llibre que teniu a les mans va adreçat als escriptors professionals i als aficionats, a tots aquells que cada dia han de seure davant d'un ordinador a la feina, als alumnes que han de demostrar per escrit els seus coneixements, a les persones que han d'escriure [...]
|