101.
radiomissatgeria
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Tecnologies de la informació i la comunicació
Sistema de radiocomunicació que permet de transmetre missatges entre terminals mòbils per mitjà d'ones radioelèctriques. [...]
|
102.
radionavegació
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Transports
Navegació marítima o aèria basada en la utilització de dispositius radioelèctrics, emissors o receptors, bé instal·lats a terra, bé a bord de l'aeronau o de l'embarcació. [...]
|
103.
radiotelescopi
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Ciències de la Terra
Aparell utilitzat per a observar objectes celestes en la banda de ràdio de l'espectre electromagnètic. [...]
|
104.
raig
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Esport
Cadascuna de les tiges metàl·liques de les rodes de moltes bicicletes i de determinades motocicletes que uneixen el rodet amb la llanda. [...]
|
105.
radiolocalització
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Indústria. Energia
[...]
|
106.
radiolocalització
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Transports
Sistema que permet de localitzar un objecte o un obstacle qualsevol i determinar-ne la posició mitjançant ones radioelèctriques. [...]
|
107.
en antena
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Tecnologies de la informació i la comunicació
Dit del programa de ràdio o de televisió que està en emissió. [...]
|
108.
escàner
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Protecció civil. Defensa
Aparell o dispositiu que permet fer una exploració de canals de ràdio. [...]
|
109.
generador de senyal de radiofreqüència
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Tecnologies de la informació i la comunicació
Generador de senyal a les freqüències de ràdio, generalment des d'1 MHz fins a algunes centenes de MHz o alguns GHz. La forma d'ona generada és sinusoidal i permet ser modulada per senyals externs o generats internament. [...]
|
110.
màrqueting directe
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Economia. Empresa
Màrqueting interactiu que permet establir una comunicació personal amb un públic objectiu precís amb la finalitat d'aconseguir una resposta directa o una transacció comercial, per mitjà del correu, el telèfon, la ràdio, la televisió, Internet o altres mitjans. [...]
|