Test per a estudiar la idoneïtat d'un nom de marca considerant aspectes com ara l'adequació al concepte de producte, la pronunciació, la distinció, la recordabilitat o possibles connotacions lingüístiques i culturals no desitjades. [...]
Test per a avaluar diferents característiques de la personalitat, com ara l'estabilitat emocional, la sociabilitat, els interessos o les actituds. [...]
Pretest consistent a inserir un anunci imprès en una revista fictícia o entre un dossier d'anuncis que es dona a fullejar a una mostra de lectors a fi de mesurar-ne la comprensió, l'acceptació, la memorització, la llegibilitat, etc. [...]
Test per a determinar si un producte s'adapta a les necessitats dels consumidors, quant a la forma, el pes, l'olor, el sabor, la qualitat, el preu, la presentació, etc. [...]
Tècnica mitjançant la qual el mediador avalua la percepció que la part té del món real i com s'hi relaciona a partir d'aquesta percepció, amb la finalitat que ajusti la seva posició i sigui més flexible. [...]
Conjunt de proves estandarditzades que avaluen de forma comparativa que els productes de programari o de maquinari, o la combinació d'ambdós, de diferents fabricants compleixen els requeriments dels usuaris i assoleixen els nivells de rendiment afirmats pels respectius fabricants. [...]
Test estadístic, habitualment realitzat juntament amb l'anàlisi de variància, que consisteix a fer comparacions múltiples entre parells de mitjanes per a determinar entre quines mitjanes es troben les diferències més significatives. [...]
Àrea temàticaTecnologies de la informació i la comunicació
Test emprat per a determinar el grau d'intel·ligència d'una màquina que consisteix a efectuar cegament mitjançant un terminal una sèrie de preguntes a una màquina o un humà i a valorar-ne les respostes per a discernir qui les ha elaborat. [...]