Definició
El missatgedecorreuelectrònic és una comunicació que es transmet d'una bústia electrònica a una altra per mitjà d'un programa decorreuelectrònic.
Criteris generals deredacció
Aquest tipus de missatges es poden produir en molts àmbits. És important que des del primer moment es [...]
l'assistència contestant aquest mateix missatge.
Esperem que la sessió sigui del vostre interès i us agraïm la vostra col·laboració.
Cordialment,
Cristina Jové
Àrea de Formació
Consultoria Messeguer
www.messeguer.cat
[...]
Definició
El currículum és un
document que conté la informació personal i els mèrits acadèmics i professionals d'una
persona que sol·licita un lloc de treball, una plaça, l'obtenció d'un
premi, etc.
Criteris generals deredacció
La
redacciódel currículum ha de ser neutra, sense valoracions [...]
ara:
dades del centre que lliura el certificat
tipus de certificat de què es tracta, a tall de títol
vistiplau d'un càrrec superior
Pel que fa als criterisderedacció, cal mantenir un to formal. Els tractaments que s'utilitzen en la redacció dels certificats són el de primera persona [...]
qui rep els diners.
Conté, en general, les dades següents:
capçalera de l'entitat que rep els diners
identificació del rebut
nom del pagador
quantitat de diners rebuts
concepte pel qual es fa el pagament (pot ser l'origen del deute, la referència a la factura corresponent, etc.)
lloc i [...]
administratiu.
Criteris generals deredacció
La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es concreten tant en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació com en la redacció acurada de la informació que s'expressa. La [...]
de la salutació
signatura
comiat
datació
Pel que fa als criteris generals deredacció, cal tenir en compte que la forma del verb principal, saluda, fa que calgui usar el tractament de tercera persona del singular tant per a qui saluda com per a la persona destinatària. Aquesta particularitat [...]
El xec és un document de crèdit per mitjà del qual el titular d'un compte bancari dona una ordre de pagament, al banc o a la caixa d'estalvis, de la totalitat o d'una part dels fons que tingui disponibles en el compte.
Tipus de xec
Xec al portador: Xec que pot ser cobrat personalment i [...]
Fitxa
825/5Darrera versió: 14.02.2020
Títol
Criteris de redacció del xec
Resposta
El xec és un document de crèdit per mitjà del qual el titular d'un compte bancari dona una ordre de pagament, al banc o a la caixa d'estalvis, de la totalitat o d'una part dels fons que tingui disponibles en el compte.
Tipus de xec
Xec al portador: Xec que pot ser cobrat personalment i directament per qualsevol persona que el presenti al banc pagador.
Xec barrat: Xec que travessen dues ratlles paral·leles i que només pot ser cobrat si és ingressat en un compte bancari.
Xec nominatiu: Xec en què hi ha indicat el nom del tenidor que l'ha de cobrar.
Estructura i continguts
El xec ha de contenir les dades següents:
l'expressió per aquest xec
el domicili i el nom de l'entitat bancària que respon al pagament
el nom del particular o de l'entitat a qui es fa el pagament, o bé l'expressió al portador
la quantitat que s'ha de pagar, en xifres i en lletres
el lloc d'emissió
la data de lliurament en lletres
la signatura del lliurador o titular del compte
Les dues primeres dades, generalment, ja són impreses als xecs per emplenar que facilita el banc o la caixa d'estalvis on el titular té el compte.
Com a mesura de seguretat, cal comprovar que la quantitat en xifres i la quantitat en lletres coincideixen i cal inutilitzar amb algun signe (# ---) els espais sobrers de davant i darrere. Si les dues quantitats no coincideixen, legalment té valor l'import expressat amb lletres.
La data de lliurament s'ha d'escriure en lletres. Cal recordar que els mesos de l'any, si no es troben en posició inicial, van en minúscula: gener, febrer, març, abril, maig, juny, juliol, agost, setembre, octubre, novembre i desembre.
Àrea temàticaTecnologies de la informació i la comunicació
correuelectrònic ('sistema' o 'missatge') missatgeelectrònic ('missatge') adreça electrònica ('destinació')
En català, la forma que serveix per referir-se al sistema per mitjà del qual es poden enviar i rebre missatges des d'un ordinador a un altre o a una xarxa de diversos usuaris és correu [...]
administratius com és ara els d'obres, subministraments i gestió de serveis públics, i el terme conveni per als acords de col·laboració amb institucions.
Criteris generals deredacció
La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa i jurídica. Aquests principis es basen [...]
Fitxa
825/5Darrera versió: 14.02.2020
Títol
Criteris de redacció del xec
Resposta
El xec és un document de crèdit per mitjà del qual el titular d'un compte bancari dona una ordre de pagament, al banc o a la caixa d'estalvis, de la totalitat o d'una part dels fons que tingui disponibles en el compte.
Tipus de xec
Xec al portador: Xec que pot ser cobrat personalment i directament per qualsevol persona que el presenti al banc pagador.
Xec barrat: Xec que travessen dues ratlles paral·leles i que només pot ser cobrat si és ingressat en un compte bancari.
Xec nominatiu: Xec en què hi ha indicat el nom del tenidor que l'ha de cobrar.
Estructura i continguts
El xec ha de contenir les dades següents:
l'expressió per aquest xec
el domicili i el nom de l'entitat bancària que respon al pagament
el nom del particular o de l'entitat a qui es fa el pagament, o bé l'expressió al portador
la quantitat que s'ha de pagar, en xifres i en lletres
el lloc d'emissió
la data de lliurament en lletres
la signatura del lliurador o titular del compte
Les dues primeres dades, generalment, ja són impreses als xecs per emplenar que facilita el banc o la caixa d'estalvis on el titular té el compte.
Com a mesura de seguretat, cal comprovar que la quantitat en xifres i la quantitat en lletres coincideixen i cal inutilitzar amb algun signe (# ---) els espais sobrers de davant i darrere. Si les dues quantitats no coincideixen, legalment té valor l'import expressat amb lletres.
La data de lliurament s'ha d'escriure en lletres. Cal recordar que els mesos de l'any, si no es troben en posició inicial, van en minúscula: gener, febrer, març, abril, maig, juny, juliol, agost, setembre, octubre, novembre i desembre.