Element bàsic d'un model de dades ràster.La seva ubicació en l'espai es defineix per les seves coordenades de columna i fila en el ràster i correspon a una localització espacial on recull la dada o les dades representatives o recollides més o menys aproximadament sobre una àrea (com en la [...]
Font
Documentació jurídica i administrativa Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
La datació apareix aïllada abans de la signatura com a mesura de protecció d'aquesta dada, ja que el certificat és un document que no es registra. La constatació en el registre de la tramesa d'un certificat es fa per mitjà de l'ofici que l'acompanya. [...]
Oriental: VR Sovint, en bases de dades referides a municipis o a professionals, cal consignar la comarca com una dada més. Per raons de seguretat i rapidesa en la introducció de dades, s'acostuma a treballar amb taules codificades. Per a aquests casos, es van proposar aquests codis ?amb dos dígits [...]
FontDiccionari de sinònims Franquesa d'Enciclopèdia Catalana (2a edició)
1 principi, últim element. Els antics creien que en els cossos hi havia el principi de calor i de fred, de sequedat i d'humitat. substància primordial 2 medi. 3 substància. 4 força. 5 part. 6 causa. 7 dada. 8 rudiments. Manuel Franquesa i Enciclopèdia Catalana [...]
altres documents. Això es fa així com a mesura de protecció d'aquesta dada en els certificats.
Finalment, convé recordar que hi ha documents administratius que porten dues dates: l'una és la de producció del text i l'altra és la del registre de sortida o d'entrada. Aquesta última és la que es té en [...]
Fitxa
123/3Darrera versió: 16.01.2014
Títol
data (en un document)
Resposta
La manera més habitual d'escriure la data en un document és posant en xifres el dia i l'any, i en lletres el mes. Per exemple: Terrassa, 16 de gener de 2014.
Ara bé, en alguns documents notarials, com ara en testaments i contractes, s'escriu tota la data amb lletres, és a dir, tant el dia com el mes i l'any. Per exemple: Terrassa, vint desembre de dos mil tretze.
La data d'un document sol anar darrere del nom de la localitat, separada amb una coma i sense punt al final. Per exemple:
Sabadell, 31 de desembre de 2013
Cal recordar que no s'ha de posar la preposició a davant del dia: cal escriure 31 de desembre i no a 31 de desembre.
En general, el conjunt format pel lloc i la data pot aparèixer en dos llocs diferents del document:
— al capdamunt del document, arrenglerat a la dreta i abans de la fórmula de salutació — al capdavall del document, arrenglerat a l'esquerra i després de la signatura
Cada empresa o organisme tria l'opció que prefereix. És recomanable fer servir sempre la mateixa opció per donar una imatge unitària en tots els documents.
D'altra banda, cal tenir en compte que en els certificats el lloc i la data apareixen abans de la signatura, i no després, com es fa en altres documents. Això es fa així com a mesura de protecció d'aquesta dada en els certificats.
Finalment, convé recordar que hi ha documents administratius que porten dues dates: l'una és la de producció del text i l'altra és la del registre de sortida o d'entrada. Aquesta última és la que es té en compte en la tramitació formal del document, per exemple, a l'hora de calcular els terminis a l'Administració.
Codificar en forma numèrica (digital) una dada, informació o un senyal analògic (una imatge, un so, un document escrit, una radiació rebuda per un sensor, etc.). La codificació d'allò analògic (en teoria, continu) es fa en dues parts conceptualment diferents però de vegades simultànies en el temps [...]
m 1 [deferència] respeto. El respecte envers els pares, el respeto para con los padres. 2 [consideració] respeto. Respecte a la paraula donada, respeto a la palabra dada. 3 [por] respeto, miedo. Infonia respecte, inspiraba respeto. 4 [punt de vista] aspecto. En aquest respecte, en este aspecto [...]
FontDiccionari de sinònims Franquesa d'Enciclopèdia Catalana (2a edició)
1 m. acció. 2 Allò que és realment, que s'esdevé. esdeveniment(->) aventura(->) episodi succés, cosa que ha succeït. precedent, fet anàleg a un altre i anterior a ell. realitat. El que desitjaves ha esdevingut realitat. 3 (En llenguatge filosòfic) fenomen dada. Les dades de l [...]
cognoms del signant, i, si escau, el càrrec. En els documents signats electrònicament, amb la voluntat d'evitar tota informació supèrflua, l'única dada que necessàriament ha de constar al peu de signatura és el càrrec, quan escau, atès que la signatura electrònica s'associa a una persona, no a un càrrec [...]
Quan s'avalua la qualitat d'una dada quantitativa contínua, el paràmetre que més interessa sol ser l'exactitud (a través d'indicadors genèrics d'exactitud o específics per a la georeferenciació1, com l'exactitud posicional, sovint diferenciada entre horitzontal o vertical, [...]
Fitxa
123/3Darrera versió: 16.01.2014
Títol
data (en un document)
Resposta
La manera més habitual d'escriure la data en un document és posant en xifres el dia i l'any, i en lletres el mes. Per exemple: Terrassa, 16 de gener de 2014.
Ara bé, en alguns documents notarials, com ara en testaments i contractes, s'escriu tota la data amb lletres, és a dir, tant el dia com el mes i l'any. Per exemple: Terrassa, vint desembre de dos mil tretze.
La data d'un document sol anar darrere del nom de la localitat, separada amb una coma i sense punt al final. Per exemple:
Sabadell, 31 de desembre de 2013
Cal recordar que no s'ha de posar la preposició a davant del dia: cal escriure 31 de desembre i no a 31 de desembre.
En general, el conjunt format pel lloc i la data pot aparèixer en dos llocs diferents del document:
— al capdamunt del document, arrenglerat a la dreta i abans de la fórmula de salutació — al capdavall del document, arrenglerat a l'esquerra i després de la signatura
Cada empresa o organisme tria l'opció que prefereix. És recomanable fer servir sempre la mateixa opció per donar una imatge unitària en tots els documents.
D'altra banda, cal tenir en compte que en els certificats el lloc i la data apareixen abans de la signatura, i no després, com es fa en altres documents. Això es fa així com a mesura de protecció d'aquesta dada en els certificats.
Finalment, convé recordar que hi ha documents administratius que porten dues dates: l'una és la de producció del text i l'altra és la del registre de sortida o d'entrada. Aquesta última és la que es té en compte en la tramitació formal del document, per exemple, a l'hora de calcular els terminis a l'Administració.