de la salutació
signatura
comiat
datació
Pel que fa als criteris generals de redacció, cal tenir en compte que la forma del verb principal, saluda, fa que calgui usar el tractament de tercera persona del singular tant per a qui saluda com per a la persona destinatària. Aquesta particularitat [...]
'integren i a la seva disposició.
Els diferents blocs d'informació del certificat són els següents:
dades de qui signa el certificat
certificació
fórmula de certificació
datació
signatura
També hi ha altres informacions que segons el tipus de certificat s'hi poden fer constar, com és [...]
data de lliurament en lletres
la signatura del lliurador o titular del compte
Les dues primeres dades, generalment, ja són impreses als xecs per emplenar que facilita el banc o la caixa d'estalvis on el titular té el compte.
Com a mesura de seguretat, cal comprovar que la quantitat en xifres i [...]
Fitxa
825/5Darrera versió: 14.02.2020
Títol
Criteris de redacció del xec
Resposta
El xec és un document de crèdit per mitjà del qual el titular d'un compte bancari dona una ordre de pagament, al banc o a la caixa d'estalvis, de la totalitat o d'una part dels fons que tingui disponibles en el compte.
Tipus de xec
Xec al portador: Xec que pot ser cobrat personalment i directament per qualsevol persona que el presenti al banc pagador.
Xec barrat: Xec que travessen dues ratlles paral·leles i que només pot ser cobrat si és ingressat en un compte bancari.
Xec nominatiu: Xec en què hi ha indicat el nom del tenidor que l'ha de cobrar.
Estructura i continguts
El xec ha de contenir les dades següents:
l'expressió per aquest xec
el domicili i el nom de l'entitat bancària que respon al pagament
el nom del particular o de l'entitat a qui es fa el pagament, o bé l'expressió al portador
la quantitat que s'ha de pagar, en xifres i en lletres
el lloc d'emissió
la data de lliurament en lletres
la signatura del lliurador o titular del compte
Les dues primeres dades, generalment, ja són impreses als xecs per emplenar que facilita el banc o la caixa d'estalvis on el titular té el compte.
Com a mesura de seguretat, cal comprovar que la quantitat en xifres i la quantitat en lletres coincideixen i cal inutilitzar amb algun signe (# ---) els espais sobrers de davant i darrere. Si les dues quantitats no coincideixen, legalment té valor l'import expressat amb lletres.
La data de lliurament s'ha d'escriure en lletres. Cal recordar que els mesos de l'any, si no es troben en posició inicial, van en minúscula: gener, febrer, març, abril, maig, juny, juliol, agost, setembre, octubre, novembre i desembre.
terme. També és
l'espai adequat per indicar, si cal, qui ha de presidir l'acte o quines
personalitats hi assistiran.
2. Salutació, comiat i signatura
La invitació no ha de portar ni fórmula de salutació ni fórmula de comiat. Tampoc no ha de portar signatura.
3. Datació
La invitació és un [...]
convoca (sovint apareix a la capçalera)
identificació de l'òrgan col·legiat i, si escau, del caràcter de la sessió (ordinari, extraordinari)
dia, hora i lloc de la reunió
ordre del dia
signatura de qui convoca
datació del document
destinatari o destinatària
Hi ha altres informacions que també s [...]
també convé ser breu. No obstant això, cal planificar el text perquè estigui ben estructurat i cal revisar-lo per tal d'esmenar possibles errors.
4. Signatura
En les comunicacions empresarials o d'altres organismes i institucions la signatura sol estar predeterminada. Conté el nom de l'emissor, el [...]
responsable del vehicle
4.
Al final de la indicació del lloc i la data situada de manera aïllada
del cos del text, com pot ser en una carta. Per exemple:
Barcelona, 7 de maig de 2011
5. Després del nom i els cognoms situats sobre o sota la signatura.
Lluïsa Espinosa Busquets
Cap de Secció
6. Al final d [...]
que fa al receptor, la forma preferent és el tractament de vós. El tractament de tu només és adequat en casos de gran amistat i confiança mútua.
3. Signatura
L'estructura més habitual de la signatura d'aquest document és la següent:
rúbrica
nom i cognoms
càrrec
A diferència de l'ofici [...]
o tots els magistrats i s'han d'autoritzar o
publicar mitjançant la signatura del secretari o la secretària judicial.
En
castellà, és habitual que la fórmula final que precedeix les signatures es
redacti en primera persona referida al secretari o la secretària (Lo manda y
firma S. S., doy fe [...]
la redacció d'aquest document monotemàtic ha de ser ordenada, lògica i impersonal.
Pel que fa als tractaments personals de l'ofici, en general s'usa la primera persona del singular (jo) per a l'emissor i el tractament de vós per al receptor.
4. Signatura
L'estructura que cal seguir per a la [...]
Fitxa
825/5Darrera versió: 14.02.2020
Títol
Criteris de redacció del xec
Resposta
El xec és un document de crèdit per mitjà del qual el titular d'un compte bancari dona una ordre de pagament, al banc o a la caixa d'estalvis, de la totalitat o d'una part dels fons que tingui disponibles en el compte.
Tipus de xec
Xec al portador: Xec que pot ser cobrat personalment i directament per qualsevol persona que el presenti al banc pagador.
Xec barrat: Xec que travessen dues ratlles paral·leles i que només pot ser cobrat si és ingressat en un compte bancari.
Xec nominatiu: Xec en què hi ha indicat el nom del tenidor que l'ha de cobrar.
Estructura i continguts
El xec ha de contenir les dades següents:
l'expressió per aquest xec
el domicili i el nom de l'entitat bancària que respon al pagament
el nom del particular o de l'entitat a qui es fa el pagament, o bé l'expressió al portador
la quantitat que s'ha de pagar, en xifres i en lletres
el lloc d'emissió
la data de lliurament en lletres
la signatura del lliurador o titular del compte
Les dues primeres dades, generalment, ja són impreses als xecs per emplenar que facilita el banc o la caixa d'estalvis on el titular té el compte.
Com a mesura de seguretat, cal comprovar que la quantitat en xifres i la quantitat en lletres coincideixen i cal inutilitzar amb algun signe (# ---) els espais sobrers de davant i darrere. Si les dues quantitats no coincideixen, legalment té valor l'import expressat amb lletres.
La data de lliurament s'ha d'escriure en lletres. Cal recordar que els mesos de l'any, si no es troben en posició inicial, van en minúscula: gener, febrer, març, abril, maig, juny, juliol, agost, setembre, octubre, novembre i desembre.