221.
receptor
Font
Diccionari de sinònims Franquesa d'Enciclopèdia Catalana (2a edició)
1 adj. rebedor perceptor 2 m. Receptor de ràdio: Ràdio. Radioreceptor. Receptor de televisió: Televisor. Telereceptor. Manuel Franquesa i Enciclopèdia Catalana [...]
|
222.
generador de senyal de radiofreqüència
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Tecnologies de la informació i la comunicació
Generador de senyal a les freqüències de ràdio, generalment des d'1 MHz fins a algunes centenes de MHz o alguns GHz. La forma d'ona generada és sinusoidal i permet ser modulada per senyals externs o generats internament. [...]
|
223.
màrqueting directe
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Economia. Empresa
Màrqueting interactiu que permet establir una comunicació personal amb un públic objectiu precís amb la finalitat d'aconseguir una resposta directa o una transacció comercial, per mitjà del correu, el telèfon, la ràdio, la televisió, Internet o altres mitjans. [...]
|
224.
transceptor
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Protecció civil. Defensa
Aparell que és la combinació d'un transmissor i un receptor de ràdio. [...]
|
225.
Estudi General de Mitjans
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Economia. Empresa
Estudi estadístic multimèdia de l'audiència de la televisió, la ràdio, els mitjans impresos, el cinema i Internet a l'Estat espanyol dut a terme per l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació a través d'enquestes periòdiques. [...]
|
226.
llum Aldis
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Arts
Aparell de senyalització visual d'ús majoritàriament militar, i sobretot entre vaixells propers, consistent en un focus potent que emet polsos intermitents de llum per transmetre missatges codificats sense fer servir la ràdio, i evitar així ser detectats per l'enemic. [...]
|
227.
màrqueting tradicional
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Economia. Empresa
Màrqueting que es duu a terme fora de l'àmbit digital i que inclou accions de difusió tradicional com ara les relacions publiques, els mitjans de comunicació com televisió, ràdio, premsa, i també publicitat impresa, banderoles, promocions i descomptes, etc. [...]
|
228.
radionavegant
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Treball
Persona que assegura les connexions per ràdio a bord d'un avió de línia. [...]
|
229.
RTTY
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Tecnologies de la informació i la comunicació
Modalitat de comunicació digital més antiga per a transmetre text entre màquines per ràdio. [...]
v tr 1 escoltar. Escucha a tu padre, escolta el teu pare. Escuchar música, escoltar música. 2 [atender un consejo, aviso, etc] escoltar. 3 estar escuchando [radio, teléfono, etc] estar a les escoltes. v pron 4 escoltar-se. Siempre habla escuchándose, sempre parla escoltant-se. |
230.
radiotelefonia mòbil professional
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Tecnologies de la informació i la comunicació
Conjunt de xarxes de radiocomunicacions mòbils que permeten d'establir comunicacions de veu i dades per a professionals amb possibilitat de donar servei a grups tancats d'usuaris. Generalment són sistemes privats, propietat de les mateixes empreses que els utilitzen i, per tant, no es tarifa per tr [...]
|