Document en virtut del qual les parts accepten participar de bona fe en un procés de mediació, que habitualment es formalitza amb la signatura de l'acta inicial de mediació. [...]
Persona física que compta amb un dispositiu de creació de signatura electrònica i que actua en nom propi o en nom de la persona física o jurídica a qui representa. [...]
Àrea temàticaTecnologies de la informació i la comunicació
Autoritat d'un sistema o una xarxa d'ordinadors que tracta i gestiona credencials de seguretat i claus públiques per a l'necriptació i per a la signatura electrònica de missatges o de fitxers. [...]
Notificació que fa una administració pública al domicili de la persona interessada o al seu representant legal i de la qual es constata la recepció amb la signatura de la persona que la rep. [...]
Autoritat d'un sistema informàtic o una xarxa d'ordinadors que emet i gestiona credencials de seguretat i claus públiques per a l'encriptació i per a la signatura electrònica de missatges o de fitxers. [...]
signatura
Cada empresa o organisme tria l'opció que prefereix. És recomanable fer servir sempre la mateixa opció per donar una imatge unitària en tots els documents.
D'altra banda, cal tenir en compte que en els certificats el lloc i la data apareixen abans de la signatura, i no després, com es fa en [...]
Dit de la correspondència en què, mitjançant el pagament previ d'una tarifa suplementària, l'administració de correus lliura al remitent un resguard de la tramesa i exigeix del destinatari la signatura d'un justificant de recepció. [...]
Fitxa
123/3Darrera versió: 16.01.2014
Títol
data (en un document)
Resposta
La manera més habitual d'escriure la data en un document és posant en xifres el dia i l'any, i en lletres el mes. Per exemple: Terrassa, 16 de gener de 2014.
Ara bé, en alguns documents notarials, com ara en testaments i contractes, s'escriu tota la data amb lletres, és a dir, tant el dia com el mes i l'any. Per exemple: Terrassa, vint desembre de dos mil tretze.
La data d'un document sol anar darrere del nom de la localitat, separada amb una coma i sense punt al final. Per exemple:
Sabadell, 31 de desembre de 2013
Cal recordar que no s'ha de posar la preposició a davant del dia: cal escriure 31 de desembre i no a 31 de desembre.
En general, el conjunt format pel lloc i la data pot aparèixer en dos llocs diferents del document:
— al capdamunt del document, arrenglerat a la dreta i abans de la fórmula de salutació — al capdavall del document, arrenglerat a l'esquerra i després de la signatura
Cada empresa o organisme tria l'opció que prefereix. És recomanable fer servir sempre la mateixa opció per donar una imatge unitària en tots els documents.
D'altra banda, cal tenir en compte que en els certificats el lloc i la data apareixen abans de la signatura, i no després, com es fa en altres documents. Això es fa així com a mesura de protecció d'aquesta dada en els certificats.
Finalment, convé recordar que hi ha documents administratius que porten dues dates: l'una és la de producció del text i l'altra és la del registre de sortida o d'entrada. Aquesta última és la que es té en compte en la tramitació formal del document, per exemple, a l'hora de calcular els terminis a l'Administració.
Dit de la correspondència en què, mitjançant el pagament previ d'una tarifa suplementària, l'administració de correus lliura al remitent un resguard de la tramesa i exigeix del destinatari la signatura d'un justificant de recepció. [...]
Declaració unilateral d'un estat formulada en el moment de la signatura o de la manifestació del consentiment a un tractat internacional, amb l'objectiu d'excloure o modificar els efectes jurídics de determinades disposicions que poden afectar-lo. [...]
Fitxa
123/3Darrera versió: 16.01.2014
Títol
data (en un document)
Resposta
La manera més habitual d'escriure la data en un document és posant en xifres el dia i l'any, i en lletres el mes. Per exemple: Terrassa, 16 de gener de 2014.
Ara bé, en alguns documents notarials, com ara en testaments i contractes, s'escriu tota la data amb lletres, és a dir, tant el dia com el mes i l'any. Per exemple: Terrassa, vint desembre de dos mil tretze.
La data d'un document sol anar darrere del nom de la localitat, separada amb una coma i sense punt al final. Per exemple:
Sabadell, 31 de desembre de 2013
Cal recordar que no s'ha de posar la preposició a davant del dia: cal escriure 31 de desembre i no a 31 de desembre.
En general, el conjunt format pel lloc i la data pot aparèixer en dos llocs diferents del document:
— al capdamunt del document, arrenglerat a la dreta i abans de la fórmula de salutació — al capdavall del document, arrenglerat a l'esquerra i després de la signatura
Cada empresa o organisme tria l'opció que prefereix. És recomanable fer servir sempre la mateixa opció per donar una imatge unitària en tots els documents.
D'altra banda, cal tenir en compte que en els certificats el lloc i la data apareixen abans de la signatura, i no després, com es fa en altres documents. Això es fa així com a mesura de protecció d'aquesta dada en els certificats.
Finalment, convé recordar que hi ha documents administratius que porten dues dates: l'una és la de producció del text i l'altra és la del registre de sortida o d'entrada. Aquesta última és la que es té en compte en la tramitació formal del document, per exemple, a l'hora de calcular els terminis a l'Administració.