Definició
La sigla SMS correspon a la denominació anglesa short message service, que té com a forma equivalent en català servei de missatges curts. Aquest terme serveix per designar el sistema que permet l'intercanvi de missatges en format de text, generalment amb un límit de 160 caràcters, mitjançant els telèfons mòbils i altres aparells electrònics.
Criteris generals de redacció
Els SMS es poden enviar des de l'àmbit privat o des d'organitzacions i empreses. Els SMS que s'envien des de l'àmbit institucional o empresarial es caracteritzen per la redacció impersonal, en què s'informa d'alguna cosa amb la màxima precisió i brevetat possible, atès el poc espai disponible.
Identificació de l'organisme
En els missatges emesos per organismes o empreses es recomana deixar constància de l'entitat emissora. S'acostuma a fer a l'inici del missatge.
Salutació i comiat
Les fórmules de salutació i comiat se solen ometre, donada la limitació d'espai.
Recomanacions
En els missatges emesos des d'organismes o empreses cal evitar els recursos d'abreviacions, propis de comunicacions de l'àmbit privat. Així, cal escriure:
de, i no d
per, i no x
que, i no q
també, i no tb
més, i no +
Així mateix, cal accentuar d'acord amb les normes ortogràfiques, ja que la majoria de programes de gestió d'enviament d'aquest tipus de missatges permeten fer-ho. Per exemple:
Clínica dental XXX. Li recordem que té visita el dia 31.01.20 a les 17 h. Si la vol anul·lar o modificar, pot trucar al 93...