La construcció en + gerundi expressa una acció simultània o una acció immediatament anterior en el temps. Per exemple:
En sortint de la feina anirem a fer un mos.
Em vaig trobar el veí en tornant de nedar.
En baixant del cotxe em van caure les ulleres a terra.
En havent sopat toca fer un passeig [...]
La forma intermig, intermitja no existeix en català. Per fer referència a una cosa que està entre dos termes, en català cal fer servir l'adjectiu intermedi, intermèdia. Per exemple:
S'ha de saber trobar un punt intermedi entre l'elogi forçat i la crítica destructiva.
El nivell d'aquest curs és [...]
Àrea temàticaTecnologies de la informació i la comunicació
un toc sobre la icona de la galeria per veure les fotos.
Si vols trobar la icona del Google Plus, has de fer un toc damunt de la icona Aplicacions.
Amb aquest mateix significat, també es fa servir el verb tocar. Per exemple:
Per veure el vídeo que t'han enviat, toca el botó Reprodueix.
[...]
haver un foc encreuat entre els dos polítics.
L'expresident es va trobar sota un foc encreuat d'esbroncades.
El verb encreuar també és l'adequat per formar l'expressió mots encreuats. Així mateix, cal dir comentaris encreuats i denúncies encreuades, per indicar que entre diferents persones o grups s [...]
Malgrat que, oralment, en els registres col·loquials s'usa l'article neutre lo, en els registres formals cal evitar aquesta forma i usar altres construccions.
Un dels casos en què se sol trobar l'article neutre en registres col·loquials és acompanyant el relatiu que. Per exemple: Lo que et volia [...]
aquesta expressió en un text escrit com ara una novel·la?
Es pot fer servir aquesta preposició en plan Va avançar alguns passos vers la platja?
Es pot fer servir aquesta preposició en Va avançar alguns passos vers la platja?
Podríem trobar un verb en pla 'aprofitar-se dels altres'?
Podríem trobar [...]
aprofundir la mina, van trobar restes d'una antiga civilització.
L'estudi dels àtoms ha aprofundit la nostra comprensió de la matèria.
En canvi, quan significa 'anar al fons de les coses' el verb aprofundir és intransitiu i porta un complement introduït per la preposició en. Per exemple:
La coalició ha [...]
euros.
En canvi, l'expressió al menys està formada per la preposició a seguida de l'article el i de l'adverbi menys. Per exemple:
Ho has preguntat al menys indicat: en Pau no en sap res, de tota aquesta història.
També es pot trobar aquesta construcció amb el significat de 'tan poc com sigui [...]
Generalment, els participis que poden modificar un sintagma nominal provenen de verbs transitius, però hi ha algun cas especial en què és possible fer servir participis de verbs intransitius. Així, malgrat que participar és un verb intransitiu, el seu participi es pot trobar usat per modificar un [...]