Escola lingüística que postula que tots els canvis fonètics, com a processos mecànics, tenen lloc d'acord amb lleis fonètiques que només admeten excepcions que són degudes a altres lleis. [...]
A l'església, a l'escola, en les converses diàries, etc. s'usa habitualment l'aguaruna. Tot i que gairebé no hi ha individus monolingües, els parlants d'espanyol o de quítxua d'aquesta zona també parlen aguaruna. La llengua es transmet intergeneracionalment a la major part dels infants. Hi ha un [...]
Escola lingüística que nega l'obligatorietat de les lleis fonètiques i les fronteres lingüístiques com alímits infranquejables, fa una interpretació psicològica dels canvis lingüístics i n'afirma l'origen individual, i concep el llenguatge com a creació. [...]
La primera escola per a infants sords la va crear el reverend Jakub Falkowski a Varsòvia, el 1817, després de passar un any d'aprenentatge a Viena. És l'escola més antiga de Polònia i una de les més antigues d'Europa. La llengua de signes polonesa s'utilitza des del 1889 i té diverses variants. L [...]
L'ensenyament de les persones sordes va començar a principi del segle XVIII a Pärnu, però la primera escola per a infants sords no es va obrir fins al 1866 i s'ha mantingut des d'aleshores.Fins a la dècada de 1990, però, l'ensenyament era oral i, com a la resta d'Europa des del Congrés [...]
La llengua de signes croata és la llengua pròpia de la comunitat sorda de Croàcia. Malgrat això, s'ha desenvolupat fora de l'escola, ja que l'educació dels nens sords al llarg del segle XX s'ha fet amb un enfocament oralista (a conseqüència de les decisions preses en el Congrés Internacional d [...]
A Sud-àfrica, la primera escola per a infants sords va ser creada a la Ciutat del Cap l'any 1863 per religiosos dominics procedents d'Irlanda. Aquesta escola utilitzava la llengua de signes com a llengua vehicular de l'ensenyament.La Constitució de la República de Sud-àfrica de 1996 declara la [...]