Resultats de la cerca frase exacta: 9

Diccionaris terminològics  | Economia. Empresa
1. codificació
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Assignació d'un codi o d'una referència a un producte a fi de permetre'n la identificació i l'obtenció d'informació. [...]
2. liberalitzar
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Suprimir barreres administratives, legals, reglamentàries i fiscals amb la intenció de permetre als agents econòmics una major llibertat d'actuació en el mercat. [...]
3. intermediació
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Activitat d'un banc o d'una entitat financera que consisteix a exercir el paper d'intermediari entre dues parts per permetre'ls concloure una transacció financera. [...]
4. creixement extern
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Creixement d'una empresa aconseguit mitjançant l'expansió de la seva activitat a través de la compra d'altres empreses o d'accions que poden permetre'n el control. [...]
5. marge de pinces
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Marge que es deixa en un suport d'impressió per permetre que les pinces de la màquina d'imprimir el retinguin mentre es duu a terme el procés d'impressió. [...]
6. interpretació consecutiva
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Interpretació completa o resumida que té lloc quan el ponent ha acabat el que havia de dir o fa pauses per permetre a l'intèrpret d'anar traduint trossos del discurs. [...]
7. pla comptable
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Pla que inclou un conjunt de criteris per comptabilitzar i una llista normalitzada de comptes classificats segons la seva naturalesa i segons les diferents funcions d'una empresa, establert per a permetre una interpretació millor de la informació financera. [...]
8. política de conciliació
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Política d'una empresa que, mitjançant mesures concretes, té l'objectiu d'incrementar la qualitat de vida personal i laboral dels treballadors, permetre una major compatibilitat entre totes dues i contribuir a reduir les desigualtats de gènere en el mercat de treball. [...]
9. contracte de difusió publicitària
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Contracte pel qual un suport publicitari, a canvi d'una contraprestació fixada en tarifes preestablertes, s'obliga a favor d'un anunciant o una agència de publicitat a permetre la utilització publicitària d'unitats d'espai o de temps disponibles i a desenvolupar l'activitat tècnica necessària per a [...]