81.
adaptació de manlleus amb essa inicial davant de consonant / adaptació d'estrangerismes: estrès, esprint, esquetx, etc.
Font
Fitxes de l'Optimot
plural d'aquests mots adaptats, se segueixen les regles morfològiques pròpies del català. Per exemple: estressos, esquetxos, espots, estics, esprints, etc. A més, com que comencen amb la vocal e-, cal recordar d'apostrofar l'article o la preposició que duguin. Per exemple: l'eslògan de la campanya o l [...]
|
82.
Elisió del complement de règim en situacions díctiques / Col·labora-hi o Col·labora?, Apunta-t'hi o Apunta't?, etc.
Font
Fitxes de l'Optimot
període d'inscripció als tallers. Apunta-t'hi!
No deixis que la campanya la facin els altres: col·labora-hi tu també.
L'AMPA som tots. Participa-hi!
No obstant això, en certs contextos molt restringits, aquest pronom es pot elidir, com ara quan l'interlocutor té al davant el full en el qual ha d'anotar [...]
|
83.
'posar en valor' o 'fer valer'? / Com es diu poner en valor en català?
Font
Fitxes de l'Optimot
nostres competències com a empresa.
En el sentit d'ajudar a l'èxit d'una cosa o fer-ne augmentar el valor, es pot dir remarcar, realçar, reivindicar, etc. Per exemple:
Faran una jornada gastronòmica per reivindicar els productes de la terra.
Amb aquesta campanya publicitària remarquen les riqueses [...]
|
84.
rebot
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Economia. Empresa
Conjunt de missatges rebotats en una campanya de màrqueting per correu electrònic. [...]
|
85.
Com es diu mailing en català? / publitramesa
Font
Fitxes de l'Optimot
Àrea temàtica
Economia. Empresa
publitramesa
El terme anglès mailing correspon en català a publitramesa i designa una tramesa publicitària personalitzada que s'envia per correu a persones seleccionades prèviament i que sol constar d'un sobre i d'una carta publicitària. Per tant, es pot dir: Començarem la campanya amb una [...]
|
86.
cost per punt de ràting
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Comunicació. Audiovisuals
Cost que suposa arribar a un 1% del públic objectiu d'una campanya publicitària. [...]
|
87.
percentatge de rebot
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Economia. Empresa
Expressió en percentatge del rebot que s'ha produït en una campanya de màrqueting. [...]
|
88.
imatge clau
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Comunicació. Audiovisuals
Motiu visual concís i característic que serveix per a potenciar el record d'una campanya publicitària. [...]
|
89.
so clau
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Comunicació. Audiovisuals
Motiu sonor concís i característic que serveix per a potenciar el record d'una campanya publicitària. [...]
|
90.
efecte de sobreexposició
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Comunicació. Audiovisuals
Fenomen de pèrdua d'efectivitat d'un anunci o d'una campanya publicitària com a conseqüència d'una difusió excessiva. [...]
|