generalment en manlleus i noms propis d'altres llengües, com ara:
pn-: pneumàtic, pneumònia, etc.
ps-: psicologia, pseudònim, etc.
pt-: pterodàctil; Ptolomeu, etc.
gn-: gnom, gnosticisme, etc.
mn-: mnemotècnic i derivats.
Font: Gramàtica de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2.3.2)
[...]
Dins de l'àmbit de la psicologia, la denominació catalana adequada que expressa el fet de percebre i comprendre el comportament, les emocions i els sentiments d'una altra persona és empatitzar. Per exemple:
Un dels objectius del taller és ensenyar als pares a empatitzar amb els fills.
Així [...]
En l'àmbit de la psicologia, el terme que serveix per designar la capacitat de l'individu per afrontar amb èxit una situació desfavorable o de risc, i per recuperar-se, adaptar-se i desenvolupar-se positivament davant les circumstàncies adverses és resiliència.
En l'àmbit de l'ecologia, amb la [...]
motivació de l'estudiant. Per exemple:
La ludificació a l'aula és un recurs que utilitza la psicologia del joc amb finalitats educatives.
Es descarta la forma gamificació (de l'anglès gamification), malgrat que està molt introduïda.
[...]
El verb vivenciar es fa servir en l'àmbit de la psicologia amb el significat d'experimentar una cosa de forma viva, profunda i personal. Per exemple: El pacient ha d'aprendre a vivenciar el seu món interior durant la teràpia.
En canvi, el verb vivenciar no és adequat en un llenguatge que no sigui [...]
Monoparentals
les 6es Jornades de Psicologia Experimental
la XXVI Trobada de Campaners
el Col·loqui Lingüístic de la Universitat de Barcelona
En canvi, s'escriuen amb minúscules les denominacions que corresponen a categories genèriques:
un congrés de metges
un simposi internacional
les jornades sobre [...]
molt d'interès en la psicologia.
S'escriuen amb majúscula inicial tots els elements (excepte articles i preposicions) dels noms propis d'assignatures, cursos i titulacions. Per exemple:
Història Econòmica Mundial (assignatura)
Àlgebra Lineal i Geometria (assignatura)
el curs de Matemàtiques amb [...]