En català es poden fer servir les expressions això de banda, a part d'això, fora d'això, entre altres, per excloure o exceptuar una cosa. Per exemple:
Fora d'això, demana'm el que vulguis.
[...]
En llenguatge jurídic, com a equivalent del terme castellà tachar s'utilitza el terme rebutjar amb el sentit d'al·legar, una de les parts litigants, algun motiu legal perquè un testimoni o un membre del jurat no intervingui en el procés; i s'utilitzen els termes invalidar o excloure amb el sentit [...]
Són de la segona conjugació, i no de la tercera, els verbs següents:
batre (i derivats: abatre, debatre, rebatre...)
cloure (i derivats: concloure, excloure, incloure...)
córrer (i derivats: concórrer, discórrer, ocórrer, recórrer...)
fondre (i derivats: confondre, difondre, infondre [...]
Són de la segona conjugació, i no de la tercera, els verbs següents:
batre (i derivats: abatre, debatre, rebatre...)
cloure (i derivats: concloure, excloure, incloure...)
córrer (i derivats: concórrer, discórrer, ocórrer, recórrer...)
fondre (i derivats: confondre, difondre, infondre [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
banda] Abandonar, excloure, ignorar. En saber que en Quim era un delator, els companys el van deixar a banda. Deixar de banda els escrúpols, els miraments, les excuses. estar en banda En una nau, un cap, estar amollat del tot. [...]
de primera i de segona persona (em, ens, et, us). Per exemple:
No ens en poden excloure (No ens poden excloure de les llistes).
No te'n poden allunyar (No et poden allunyar de la nena).
Ara bé, quan es combina amb un pronom de complement directe de tercera persona (el, la, els, les), se sol elidir [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
sòlid a líquid. Érem a 5 quilòmetres de Granollers. Comptar de 20 a 30. Excloure algú d'una comissió. Desempallegar-se d'un importú. Salva'ns dels nostres enemics. Això, se m'havia esborrat de la memòria. Netejar de brossa. La causa, el motiu; el mitjà; l [...]
Suma de tots els punts de ràting obtinguts per cadascun dels suports publicitaris inclosos en un pla de mitjans, sense excloure'n les duplicacions d'audiència. [...]