Definició
El missatge de correu electrònic és una comunicació que es transmet d'una bústia electrònica a una altra per mitjà d'un programa de correu electrònic.
Criteris generals de redacció
Aquest tipus de missatges es poden produir en molts àmbits. És important que des del primer moment es [...]
Honorable Senyor, Honorable Senyora
Hble. Sr., Hble. Sra.
H. Sr., H. Sra.
El tractament protocol·lari que correspon a un exconseller o una exconsellera de la Generalitat de Catalunya és Honorable Senyor, Honorable Senyora. Les abreviacions corresponents són:
Hble. Sr., Hble. Sra.
H. Sr [...]
Es considera que cal distingir l'ús oficial de les designacions de partits polítics i sindicats de l'ús social d'aquestes designacions.
En el cas de l'ús oficial cal usar el nom registrat i no s'ha de traduir. En canvi, quan no sigui necessari usar la forma oficial, en l'ús social, aquestes [...]
Presentació
En la tramitació dels procediments civils, penals i contenciosos administratius es redacta un nombre important d'escrits de les parts, amb una notable diversitat funcional però amb força elements estructurals comuns.
Entre els escrits de la fase de desenvolupament, és a dir, deixant [...]
Les denominacions de registres s'escriuen amb majúscules o amb minúscules segons el que designen:
Si fan referència a una unitat administrativa, s'escriuen amb majúscules inicials, ja que es tracta del nom propi d'un organisme. Per exemple:
el Registre Civil de Vic
el Registre Mercantil
el [...]