Resultats de la cerca bàsica: 48

Diccionaris terminològics  | Economia. Empresa
31. diversificació
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Tècnica de disminució del risc i de major eficiència del capital invertit que consisteix a formar una cartera amb actius de característiques diferents. [...]
32. liberalitzar
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Suprimir barreres administratives, legals, reglamentàries i fiscals amb la intenció de permetre als agents econòmics una major llibertat d'actuació en el mercat. [...]
33. societat filial
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Empresa o societat amb personalitat jurídica pròpia, però que és controlada per una societat mare que en posseeix la major part del capital. [...]
34. balanç de sumes
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Balanç de comprovació que verifica la coincidència entre les sumes dels comptes del llibre major i la suma total d'operacions registrades en el llibre diari. [...]
35. sensibilitat a la marca
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Variable del comportament del consumidor que es correspon amb la major o menor influència que exerceixen les marques en el procés de decisió de compra del consumidor. [...]
36. prima d'emissió
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Excés sobre el valor nominal al qual s'emeten les noves accions per a compensar el valor major que tenen les accions antigues existents i capitalitzar una empresa. [...]
37. penetració de mercat
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Estratègia per a assolir una major participació en el mercat que consisteix a dur a terme una política de màrqueting agressiva per a augmentar les vendes en el mercat actual. [...]
38. estratègia de penetració de mercat
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Estratègia de creixement que segueix una empresa per assolir una major participació de mercat amb els productes o serveis que comercialitza i en el mercat actual en què duu a terme la seva activitat. [...]
39. producte d'especialitat
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Producte de consum el comprador del qual, per les característiques úniques del producte o pel prestigi o significació de la marca, està disposat a fer un major esforç en el procés de decisió de compra. [...]
40. autarquia
Font Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica Economia. Empresa
Situació política en què es troba un país que minimitza o no realitza intercanvis amb l'exterior, de manera que ha de produir internament la major part dels béns i dels serveis, sense beneficiar-se dels avantatges del lliure comerç. [...]
Pàgines  4 / 5 
<< Anterior  Pàgina  1  2  3  4  5  Següent >>