Enquesta telefònica duta a terme durant l'emissió d'un programa de ràdio o de televisió per a conèixer el comportament de l'enquestat, com a teleespectador o radiooient, en el mateix moment en què es fa l'enquesta. [...]
Mètode financer del nivell contributiu de la seguretat social en què la quantia total de la recaptació anual és distribuïda entre els beneficiaris del mateix període anual, de manera que el total d'ingressos cobreixi la totalitat de despeses. [...]
Grup d'empreses i institucions de suport concentrades en un territori i dedicades de manera complementària a un mateix negoci que treballen cooperativament en projectes comuns, amb l'objectiu d'augmentar la seva competitivitat empresarial i també la competitivitat del sector. [...]
Estratègia consistent a establir preus diferents per a un mateix producte o servei, segons els segments de mercat, els canals de distribució, etc., i sense que la diferència de preus reflecteixi una diferència proporcional dels costos de producció o de distribució. [...]
Establiment comercial constituït per un conjunt de botigues independents agrupades en un mateix edifici, obertes permanentment dia i nit, l'oferta de les quals se centra fonamentalment en productes farmacèutics, cosmètics, perfumeria, regals, tabac, premsa, llibres, discos, servei de bar, etc. [...]
Document amb valor legal, útil comptablement, que un proveïdor adreça a un client i en què es detallen les mercaderies venudes o el servei prestat, l'import i altres dades identificadores de les mercaderies, del client o del mateix proveïdor. [...]
Incoterm que obliga el venedor a lliurar la mercaderia al transportista contractat pel mateix venedor, a pagar els costos del transport des del punt de lliurament fins al lloc de destinació convingut i a efectuar els tràmits duaners per a l'exportació. [...]
Model econòmic de base humanista que aspira a un punt d'equilibri en què el progrés econòmic i social, representat com l'anella interior d'un gràfic amb forma de dònut, no sobrepassi el sostre ecològic, identificat amb l'anella exterior del mateix gràfic. [...]
Test publicitari per a comparar l'eficàcia de dos missatges publicitaris diferents, consistent a inserir dues versions d'un anunci en el mateix tiratge d'una publicació, de manera que la meitat dels exemplars continguin una versió i l'altra meitat, l'altra versió. [...]
Test consistent a publicar simultàniament dues versions d'un mateix element digital, sovint un lloc web o una aplicació, a fi de comprovar quina de les dues funciona més bé a partir de les dades de comportament dels usuaris que hi accedeixen, que són redistribuïts de manera aleatòria i proporcional [...]