FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Acció de perdre; l'efecte. La pèrdua d'un paquet. La pèrdua d'un ull. La pèrdua de la salut. La pèrdua d'una batalla. Les pèrdues de l'enemic foren molt més grosses que les nostres. La pèrdua d'un fill. La pèrdua de sang. Pèrdua d'orina. [usat [...]
Per designar un conjunt de productes que van embolicats, lligats o embalats junts, la denominació catalana adequada és paquet (o capsa, segons el cas), i no pack. Per exemple:
Jaume, agafa aquell paquet de iogurts, que són l'oferta del dia!
Per la compra de dos paquets / dues capses de gelat et [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
Mesurar el pes (d'un cos). Pesar un pa, una carta, un paquet. Pesar amb una balança, amb una bàscula. pesar figues Fer becaines. Examinar el pro i el contra (d'una cosa) per apreuar-ne el valor. Peseu bé l'efecte que produiran les vostres paraules, les conseqüències de [...]
Tant el verb lliurar com el verb entregar expressen el significat de 'posar en poder, a la discreció, d'algú'. Per exemple:
M'han lliurat un paquet.
M'han entregat un paquet.
Igualment, les accions corresponents als verbs lliurar i entregar s'expressen amb els noms lliurament i entrega [...]
FontDiccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)
.). Rebre, un destacament, reforços. Rebre una carta, un paquet. Rebre un missatge. rebeu les meves salutacions respectuoses (o cordials, etc.) Fórmules amb què es clou una carta. rebre un malalt els sagraments [o rebre un malalt els darrers sagraments] Ésser confessat [...]
Tradicionalment, la locució ja que es fa servir en construccions causals anteposades per justificar una ordre, un prec o un suggeriment, i equival a 'atès que'. Per exemple:
Ja que has vingut expressament a dur-me el paquet, per què no et quedes a dinar?
Més recent és l'ús d'aquesta locució en [...]
Imatge amb què sol acabar un anunci televisiu, que generalment presenta el producte i que pot resumir amb una inscripció l'essència del missatge publicitari i incloure el logotip de la marca. [...]