Resultats de la cerca frase exacta: 51

Fitxes de l'Optimot  | Convencions
21. Criteris de redacció del certificat
Font Fitxes de l'Optimot
Definició El certificat és un document expedit per un funcionari públic competent (secretaris, interventors, caps de secció, gerents) o per una persona autoritzada legalment (metges, empresaris) que dona fe d'un fet, del contingut d'un document o de les circumstàncies que consten en arxius [...]
22. Criteris de redacció del recurs
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Document per mitjà del qual la persona interessada demana a l'Administració que anul·li o modifiqui una resolució o un acte administratiu, perquè el considera perjudicial per als seus drets. La Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de [...]
23. Criteris de redacció del rebut
Font Fitxes de l'Optimot
El rebut és un document amb el qual es justifica un pagament, normalment d'una factura que correspon a mercaderies venudes o a un servei prestat. Habitualment l'estén la persona que cobra, en doble exemplar: l'original es lliura al pagador i l'altra còpia passa al departament de comptabilitat de [...]
24. Criteris de redacció de la invitació
Font Fitxes de l'Optimot
tractament protocol·lari, nom i cognoms i càrrec Pel que fa a l'ús o no dels tractaments protocol·laris, en general és aconsellable de prescindir-ne, tot i que en un document protocol·lari com és ara la invitació també es considera adequat que hi aparegui el tractament. Estructura i continguts El [...]
25. Criteris de redacció de la provisió
Font Fitxes de l'Optimot
estableix la llei, perquè se'n deriven càrregues o perquè afecta drets processals de les parts, sempre que en aquests casos no s'exigeixi expressament la forma d'interlocutòria. Pel que fa al terme per designar aquest document, la Resolució de 3 d'abril de 1991, per la qual es publiquen acords sobre [...]
26. Criteris de redacció de la comanda
Font Fitxes de l'Optimot
La comanda és un document que un client o clienta adreça a un proveïdor o proveïdora, a qui encarrega una mercaderia o encomana un servei, tot precisant-ne característiques, preu, condicions i termini. Hi hauran de constar: el lloc i la data en què es fa; el nom, el domicili i les dades [...]
27. Criteris de redacció de la factura
Font Fitxes de l'Optimot
La factura és un document que un proveïdor o una proveïdora adreça a un client o una clienta i en què es detallen les mercaderies venudes o el servei prestat i se'n notifica l'import. Habitualment, s'hi fan constar les dades següents: venedor o venedora (nom, domicili, NIF) comprador o [...]
28. Criteris de redacció de la denúncia
Font Fitxes de l'Optimot
cas, la persona denunciant no està obligada a provar els fets denunciats ni a formalitzar una querella. D'acord amb l'article 265 de la Llei d'enjudiciament criminal, una denúncia es pot fer per escrit o de paraula. Quan es fa per escrit, el document en què es fa constar la denúncia s'anomena [...]
29. Criteris de redacció de la interlocutòria
Font Fitxes de l'Optimot
ordinària. Pel que fa al terme per designar aquest document, la Resolució de 3 d'abril de 1991, per la qual es publiquen acords sobre llenguatge administratiu (DOGC núm. 1438, de 3 de maig de 1991), estableix la forma interlocutòria (en castellà, auto). Criteris generals de redacció Per a la [...]
30. Criteris de redacció de sol·licitud o instància
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Document per mitjà del qual la persona interessada inicia un procediment administratiu. Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es concreten tant en l'estructuració lògica i en blocs [...]
Pàgines  3 / 6 
<< Anterior  Pàgina  1  2  3  4  5  6  Següent >>