201.
radiofont
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Física
Font celeste d'ones radioelèctriques. [...]
|
202.
radiogalàxia
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Física
Galàxia que emet una quantitat considerable d'energia en l'interval de les ones radioelèctriques, de manera que es fa observable en la banda de ràdio de l'espectre electromagnètic. [...]
|
203.
radiogoniòmetre
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Protecció civil. Defensa
Receptor que assenyala la direcció de propagació de les ones que rep, que serveix per a determinar l'origen de l'emissió. [...]
|
204.
radiomissatgeria
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Tecnologies de la informació i la comunicació
Sistema de radiocomunicació que permet de transmetre missatges entre terminals mòbils per mitjà d'ones radioelèctriques. [...]
|
205.
radiotelescopi
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Física
Aparell utilitzat per a observar objectes celestes en la banda de ràdio de l'espectre electromagnètic. [...]
|
206.
raig
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Esport
Cadascuna de les tiges metàl·liques de les rodes de moltes bicicletes i de determinades motocicletes que uneixen el rodet amb la llanda. [...]
|
207.
transceptor
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Protecció civil. Defensa
Aparell que és la combinació d'un transmissor i un receptor de ràdio. [...]
|
208.
generador de senyal de radiofreqüència
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Tecnologies de la informació i la comunicació
Generador de senyal a les freqüències de ràdio, generalment des d'1 MHz fins a algunes centenes de MHz o alguns GHz. La forma d'ona generada és sinusoidal i permet ser modulada per senyals externs o generats internament. [...]
|
209.
màrqueting directe
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Economia. Empresa
Màrqueting interactiu que permet establir una comunicació personal amb un públic objectiu precís amb la finalitat d'aconseguir una resposta directa o una transacció comercial, per mitjà del correu, el telèfon, la ràdio, la televisió, Internet o altres mitjans. [...]
|
210.
radiolocalització
Font
Diccionaris terminològics del TERMCAT
Àrea temàtica
Indústria. Energia
[...]
|